Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Tessan - 20 mars 2009 14:12

Mycket riktigt så var varken vi eller Lilleman i säng före 24 igår. Han bara vägrade sova. Vaknade sen bara en gång under natten men somnade om fort och sen sov vi till 9.30 imorse, gott!! Han har ätit ok idag och verkar piggare men inte helt 100 %ig än. Blir skönt att få ha han hemma i helgen så han piggnar till ordentligt. Men jag fattar inte hur mamma och Mike gör när de ska lägga honom för o sova middag! Har Virre en knapp för avstängning nånstans som jag inte har lyckats hitta? de bara lägger ner honom och han gör inte ett knyst och sen sover han. Jag får han INTE o sova själv på dagarna, helt otroligt. Kvällarna är inga problem men dagarna! Jag blir knäpp. Han vet nog om den lilla rackarn att med mamma får jag nog som jag vill.. Han manipulerar mej totalt. -Är jag lessen en stund så tycker hon synd om mej och tar upp mej... Fasen att man ska va så blödig!


Idag är det jag som är lite skrovlig i halsen och tät i näsan. En kort period tidigare idag var ena ögat konstigt också, det liksom flimrade på sidan i högerögat. Otäckt och lite skumt men det verkar ha gått över nu. Tur jag är ledig nu i tre dagar så slipper jag krångla mer på jobbet om det skulle bli nå mer av min förkylning eller det skulle ta om på Liten.


Ringde dagis igår och de tyckte Virre skulle komma en sväng på måndag fast jag var ledig bara för o kolla så han var pigg nog att vara där. Då kan de ju ringa mej och jag kan komma direkt om det skulle vara nåt. Då ska jag åka och fixa färdigt färgen till matsal och kök, kolla på gardiner på Jysk och ta hand om mejsjälv lite. Fast tiden brukar gå ganska fort när han är där så jag hinner med hälften säkert. Har säkert nån suuuperviktig fika (Som Mike brukar säga) på stan som jag måste fika.


Tänkte köra en stund på min nya orbitrek men eftersom Mike målade källaren igår och det fortfarande luktar illa där så står den kvar häruppe och jag tänker inte riskera att väcka Lillen nu när jag väl fått han o sova. Blir ingen sovning till 18 idag inte. Nej nej nu ska vi få tillbaka lite rutin på kvällarna här, punkt slut. Känns som man måste få lite egentid på kvällen, antingen sitta i soffan eller bara gå och skrota lite. Inte för att jag inte vill umgås med Virre, men för att slippa passa på honom hela tiden. När han blir lite större och klarar sej själv mer kan man nog peta in lite egentid oftare och han kan leka mer själv.


Idag kommer mina svärisar på besök och ska vara här i helgen så Virre och jag slängde ihop lite muffins på förmiddan! Mmmm! Måste ju ha nåt gott o bjuda på.


Måste köpa blöjor idag oxå, ursäkta ordvalet men fan va drygt..

Av Tessan - 20 mars 2009 00:18

Ja för kåvepenin, tror det började verka direkt plus att killen sov från 13 tills vi väckte honom 18.12 Helt otroligt. Så nu har det varit en lång kväll som avslutades med en ledsen kille som inte alls ville sova fastän han va så trött så han stupade mot mitt bröst direkt jag tog upp honom. Envis som ingen annan är han! Febern höll på å gå ner nu oxå och våran vanliga kille är definitivt på väg tillbaka! Jag har förresten varit och köpt en orbitrek idag på kvällen. Micke har hållt på å måla vårat träningsrum så imorgon är det bara o köra! From måndag är det hårdkörning och mer tanke bakom vad som stoppas i limptuggen Beach 2009 -Here I Come!

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards