Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Tessan - 18 mars 2009 21:48

Gud så tråkigt, vad är det som händer Leksand?? Men vad vet jag, kan man förvänta sej mer eller är de dåliga? Mitt hockey öga har svårt att avgöra det. Elitseriespel ser tyvärr ut att vara långt borta men jag hoppas hoppas hoppas det vänder. Finns det en möjlighet? För mej personligen spelar det ju ingen livsviktig roll men jag vet ju hur besviken pappa kommer bli om det blir allsvenskan ett år till. Jag vill att min pappa ska vara glaaaaad!!

Av Tessan - 18 mars 2009 20:31

AIK leder med 2-1 inte bra.. Kom igen!


Sitter och käkar paj, Lillen har somnat i knät på mej så jag bar in han i sängen. Han mår inte bra alls, har han så där hög feber imorgon så ringer jag VC igen, tycker han har tagit sej lite åt öronen idag.. Lille plutt. Gör så ont i mej att se när han mår så dåligt. Jag ska aldrig mer klaga eller säja nåt om att han är vild igen, ge mej bara min lilla kille tillbaka, pleeeeease!

Av Tessan - 18 mars 2009 14:38

En man sitter hemma och kollar sport på tv när hans fru

frågar:

- Kan du fixa lampan i hallen??


Han tittar snett på henne och säger:

- Ser jag ut som en elektriker ?


Men kan du fixa kylskåpsdörren då??

- Laga kylen?? Ser jag ut som en kylmontör??


Jaha, men du kan väl åtminstone fixa trappsteget vid

ytterdörren.


Han säger:

- Jag är f-n ingen snickare och fixar inga trappsteg!!

Ser det ut som det står Järnia i pannan på mig ? Jag har fått nog.

Jag går till puben...

Han går till puben och dricker några timmar och börjar få skuldkänslor

och bestämmer sig för att gå hem och laga de trasiga sakerna.


När han kommer hem märker han att trappsteget är lagat,

lampan i hallen fungerar och att kylskåpsdörren är hel.


-Älskling, hur har det här gått till??


- Tja, efter du hade gått satte jag mig på trappan och

grät lite. Just då passerade en ung man och frågade vad som var

fel. Och jag sa som det var. Han erbjöd sig att fixa alla sakerna om jag antingen

hade sex med honom eller bakade en kaka.

-Jaha sa mannen: Vad blev det för sorts kaka då ??

-Men Hallååååå???!!!

Ser jag ut som en jävla konditor eller?

Av Tessan - 18 mars 2009 14:18

Ikväll är det match! Kom igen nu LIF!


Desperate igår. Mike tog med sej virre ner i källaren så han fick ösa lite pellets så jag fick titta ostört, Tack Älskling! Är fortfarande förbannad på Dave men förstår ju om han är lessen. Men det är ju inte Porters fel! Väntar med spänning på nästa tisdag! Är så sugen på att kolla om man kan ladda ner och tjuvkolla nånstans men jag SKA inte göra det. Det är ju den enda serien jag följer så jag får väl vänta som alla andra, men är så nyfiken på vad som kommer hända! Och Carlos kan se igen! Yeeha! Va snäll han var igår, och va duktig gaby har varit som tagit hand om dom.. Naaa..


 Har ju kommit på för ett tag sen att jag måste ha en sån här oxå, mina jobbkompisar har nog hört det en o annan gång att jag letat efter en. Och nu har jag hittat en på blocket som jag nog ska ringa på om jag bara törs snart. Gillar inte sånt. Jag ska ha den i källaren och köra varannan dag i 30 minuter! Då kanske det blir gjort istället för att inte masa sej iväg till nåt jäkla gym! Vad tror ni??

Av Tessan - 18 mars 2009 14:06

Nån som funderar på vad ni ska köpa till mej när jag fyller år?? Ni behöver inte fundera mer! Jag hjälper er!

Bild 1: Ett litet diskställ, helst svart eller vitt men det här va ju hur gulligt som helst, men finns det i vitt/svart så vill jag ha! (åhlens)

Bild 2: Ljusstakar 2 st, såå fina. Passar ju lagomt till när jag fyller år för då tror jag att matsalen kommer stå klar nymålad och med nya matsalsmöbler (åhlens)

Bild 3: Serveringsfat! Varför?! Ingen aning, precis som med brödboxen, bara fått för mej att jag måste ha ett! (Ikea)

VAB

Av Tessan - 18 mars 2009 13:24

Virre är dålig idag oxå och jag är hemma med honom nu på dagen. Mike kommer väl hem på eftermiddagen och då åker jag in till stan och stänger med T. Just nu känns det inte så fysiskt tungt att VABa, Virre har precis somnat och jag sitter på våran inglasade uteplats och dricker kaffe och bloggar. Ja ok då, jag har en lite Japp oxå, men nåt gott kan man väl få ta sej...? Det känns jobbigare att krångla med dom på jobbet, anmäla till försäkringskassan. Hade ett möte på arbetsförmedlingen idag som jag fick avboka, vips så blev jag avanmäld från A-kassan. Där var dom snabba minsann. Men att jag fått vänta på detta möte sen i mitten på Januari och ändå fick lov att ringa och boka in det själv tillslut var det ingen som tog hänsyn till. Så tråkigt.


Detta uterum kommer att bli mitt nya smultronställe. Jag blir mer och mer övertygad om att vi har gjort helt rätt som köpt detta hus! Men uteplatsen är nog för tillfället nummer 1, även om den är tätt följd av tvättstugan och köket. Sitter nu i tunna mjukisbyxor och bara ett linne och fryser inte! Solen ligger på och det är som vanlig innetemperatur här. Å va mycket jag ska sitta här och dricka kaffe, äta och jaa, jag tänker nog flytta ut hit tror jag. Det enda som är lite lite fel är att heltäckningsmattan är gräsgrön och dynorna till soffgruppen är fula som stryk, men det kan jag leva med och det går att byta ut när man tycker att det är nödvändigt. Funderade på om jag kunde måla om hela soffgruppen vit och klä om dynorna i ett svart tyg.. I mitt huve såg det jäkligt snyggt ut. Och så ska jag hit med nån form av bänk som jag inte hittat än men som det ska vara blommor på till sommaren, mmm lukta gott härinne, och sen ska jag dekorera lite mer så det kommer bli såå fint så fint! Me längtar!

Längtar också till den dagen vi ska klä av våran grill för sommaren och köra premiärgrillning! Mmm myyys! Grill, sallad, strips, vin, sitta ute. Måste köpa en sån babyvakt, ifall vi ska sitta på den andra uteplatsen.. Ska skriva det på måste ha listan.

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards