Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Tessan - 9 februari 2009 12:30

Gode Gud, vad är klockan? Över två.. Jag har somnat från tv:n igen.. Men tack för filmen, den var bra..


Tack ska du ha, Herre, Jarl Kulle beundrar jag.. Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag..


Tusen tack, för att lunchkön var så kort idag för då hann jag springa och köpa skorna som jag ville ha.. Tack ska du ha, Herre, dom passar mig riktigt bra..

Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag..


Jag blev också glad för lappen från vår nya närbutik.. Där du gav mig tips om extrapris på kaffe..

Varje dag sker små under.. Men så lätt det är att ta dem för givna, så lätt, att sitta nöjd och bara ta..Tack ska du ha, Herre för allt jag har fått idag... Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag...


Gode Gud, det är sent nu.. Snart halv 3, Men hurra det är lördag imorrn, och jag kan sova hela dan' Tack ska du ha, Herre nu släcker vi du och jag.. Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag..

Av Tessan - 9 februari 2009 08:59

Igår hade jag och Virre en av dom mysigaste dagarna tillsammans sen han föddes tror jag! Han var på strålande humör från det han vaknade tills han somnade i princip! När vi tittade ut på morgonen så hade det ju kommit massa snö och pappa var trött så vi gick ut och skottade lite snö, grävde fram bilen och åkte pulka. Pappa kom ut och hjälpte oss efter en stund.Sen åkte han till jobbet och vi var kvar ute en stund. När det var lunchdax gick vi in, Virre åt biffstroganoff och mamma åt "kakka".. Eller fast det var ett hårt tacoskal med fyllning fast den lille tyckte väl det såg ut som macka kanske?! Han var iaf mer intresserad av den än det som låg på hans tallrik så vi delade. Sen skrotade vi runt lite här hemma, såg på drömkåken och sen hämtade vi Svante och tutten och Virre var redo att sova. Jag satte ner honom i sängen och han satt och grejade med täcket lite så jag smet ut. När jag tittade in nästa gång så låg han och sov. Plutten. Det brukan väldigt sällan hända hemma att han bara somnar sådär. Han sov i 2 timmar men va väldigt hostig stackarn, att det aldrig ger sej, fast det är klart vi hade ju varit ute och röjt i flera timmar innan. När han vaknade åt vi mellis och sen gick vi ut igen, för nu hade plogbilen varit här så vi fick lov o skotta bort vallen som han hade gjort. Fasen va skönt med hus, och få va tvungen att gå ut och göra nåt. Annars är det så lätt att bli sittandes inne. Vi åkte lite till pulka sen kom pappa hem. Jag var bjuden på ljusparty hos en tjej som bor här breve så jag gick dit en snabbis, fanns mycket fint och mycket som jag skulle vilja ha men guuuuud va dyrt allt var. Synd! När jag kom hem efter en timme så hade pappa och Virre det lika mysigt som vi hade haft det under dagen. Körde traktor och sånt som grabbar gör.

Inga problem med läggning, fast det är det ju sällan nuförtiden men det var ett trevligt sätt att knyta ihop dagen på.


Nu ska vi snart göra oss redo för jobb och dagis, synd att man inte kan vara hemma och ha det så där mysigt jämt, för vi har verkligen fått världens goaste unge! Kramig, pratig, busig och framförallt glad jämt numer! Allt slit med sovning, läggning, och mat har inte varit förgäves, det har varit värt varenda frustrerad minut!


Ibland sköljer det över mej hur stor kärlek jag känner för våran son. Blir liksom lite tårig i ögonen och helt överväldigad över hur underbar en liten parvel kan vara! Och hur mycket det betyder när han springer emot mej med armarna uppe och bara vill kramas!

-Det här MÅSTE vara meningen med livet!

Ovido - Quiz & Flashcards