Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Tessan - 21 oktober 2009 07:57

Hehe va roligt! Nu kan man sälja saker på bloggen! Jag ska lägga ut lite grejer tror jag. Har ju tänkt o hyra bord på loppis men det blir aldrig av och det känns sådär drygt som vissa saker gör. Kanske kan något av mitt gamla skrot göra nytta eller bli fint hos eller på någon annan?!


Träffade Lotta på Village häromdagen. De har sitt lager där man slänger skräp på jobbet och nu hade de fått en sändning med julgrejer! Jag fick tjuvkika lite! Hittade på en gång ett par ljusstakar jag ville ha. Eller inte ljusstakar kanske men typ ett glas med mönster som man stoppar värmeljus eller blockljus i. Jättefina och jag kan tänka mej att de blir superfina med tända ljus i.


Nu sitter Virre och jag i soffan och myser. Eller ja, han springer runt en hel del också men vi har tänt ljus och teleubbies är på teven. Ska jobba sen och Virre ska få gå på dagis. Vi var ju dit igår också på våran lediga dag för fotografering men det slutade med att det var en väldigt onödig tripp. Han blev inte med på nåt kort, han ville hellre leka med tåget så när det var dax för fotografering så skrek han som en gris och de kom ut med honom igen. Fotografen verkade puckad om man får säga så. Jag hatar när utomstående folk ska berätta för mej hur jag ska göra som mamma. Hade han vetat att vi egentligen var lediga och det var därför jag var där så hade han kanske fattat, men innan man vet så kan man knipa käft! Det var som när den andra tjejen/kvinnan/idioten talade om för mej hur jag skulle göra när vi var i en annan situation. Är så jäkla arg över att jag inte fann mej i den situationen och bad henne dra åt h*lv*t*. Om hon på 20 sekunder kan avgöra och se hur jag uppfostrar min son så borde hon bli nån familjeteraput istället för det hon sysslar med idag. Och hon hade ingen anledning att lägga sej i från början ens eftersom det inte var henne vi var där för att träffa!


Jaja, tyck vad ni vill. Jag är för hård på Virre, jag klemar bort honom, han bestämmer, jag bestämmer. Så länge vi vet hur vi gör med honom så ska alla andra bry sej i sitt eget! Så ja, då hann jag med att bli lite irriterad är jag tänkte på det också.


Något som däremot inte irriterar mej alls är att Virre har sovit heeela nätterna nu utan att vakna en enda gång! Så himla skönt att få sova en hel natt åt gången. Det kommer antagligen bakslag men det får man ta när man har barn. Han är så jäkla rolig nu och det sprutar ord och bus hela tiden! Han hittar på nåt nytt bus varje dag! Och nu kan man liksom prata med honom och han förstår! När han inte förstår så syns det så tydligt i ögonen på honom och han säger eehm.. Så, nu var irritationen borta! Han är helt underbar!!


  

Ovido - Quiz & Flashcards