Alla inlägg under december 2009

Av Tessan - 16 december 2009 21:29

Nu börjar det komma lite julkort från våra nära och kära! Jag ska vara helt ärlig och berätta att det där med julkort har helt fallit i glömska iår och om jag inte hittar de som jag glömde skicka förra året så skickar jag inga alls. Det är dessutom redan för sent.. Såå..


TaDam!!

Istället tänker jag ta 5 minuter och räkna ut hur mycket det skulle ha kostat att skicka dessa julkort och skänka de pengarna till Barncancerfonden!

Av Tessan - 16 december 2009 21:02

Alltså jag är nästan säker på att jag har köpt två julklappar till min pappa men jag hittar bara en och jag kan inte komma på vad det andra är!! Har jag verkligen köpt två?? Förvirringen är total!!

Av Tessan - 16 december 2009 20:55

Idag har jag hämtat julklappen jag köpt till mej själv! Jag är så jäkla nöjd!!! Får man använda innan jul eller måste man vänta???

Av Tessan - 15 december 2009 21:38

Zlatan va in idag och ville ha en snygg skjorta till jul, han hittade en men vi hade inte hans storlek kvar i just den skjortan.. Synd, för den är snygg..

Av Tessan - 15 december 2009 16:04

Imorse släppte jag ut två kalvar på grönbete!Victor tjöt av förtjusning över att äntligen få rulla sej i snön och katten var lika galen hon! Hon dök lika som en isbjörn på jakt! Helt vit och när vi sen kom in var hon helt ruggig i pälsen! Har en känsla av att det blir många utetimmar i minusgrader i vinter med tanke på våran utekille! Han älskar att vara ute och det är jag glad över! Jag är inte lika förtjust i minusgrader däremot. Men men, det är bara att bylsa på sig när man gjort valet att bli mamma !

Av Tessan - 14 december 2009 17:20

Det här var ju bara det konstigaste på jättelänge! Vet inte ens om jag tror att det är på allvar.. Höll på å svimma. Men det är ju jättebra att det går åt rätt håll och att spöket mer och mer försvinner och en riktig person börjar titta fram..

Av Tessan - 14 december 2009 16:55

8:e dagen i rad på jobbet nu.. En dag kvar sen onsdag! Härligt!!

Av Tessan - 14 december 2009 11:56

Det har varit en fullspäckad helg så vi har en massa catching up to do! Personalfest i lördags, mycket trevligt. Någon annan måste ha haft min kamera för jag är med på nästan varenda bild.. Jag körde thriller movsen såklart och det blev en del skrålande.. Tog bussen hem när de andra gick ut och när jag var i falun så var jag så kissnödig så jag slank in på en krog och kissade. Där träffade jag två dagisfröknar som jag tog sällis med på sista bussen hem. trevligt. Hem och tjattra lite med Micke, däckade i soffan.. Söndag morgon. Upp å jobba, på med smajlet..


SÖndag eftermiddag.. Lille Skutt kom hem! Ååå det kändes som att hjärtat hoppade tillbaka in i kroppen igen. Nu är allt som det ska!


Nu ska jag jobba idag och imorgon sen ska jag vara ledig i ett par dagar. På onsdag är min lilla familj ledig tillsammans för första gången på länge så då tror jag inte det finns pengar i världen som kan få mej att jobba!

Ovido - Quiz & Flashcards