Alla inlägg den 9 december 2009

Av Tessan - 9 december 2009 21:22

Kollar på Pernillas jul och jag klarar dt inte! Snälla nån! Ge mej fjärrkontrollen! Det är så sliskigt och smajligt att jag nästan smälter ner i en hög här i soffan. Å så tillgjort, ska Pernilla vara nån jäkla kökschef eller?? Pluttinuttinutt!

-Jag klarar det inte!

Av Tessan - 9 december 2009 20:47

Kom hem till en liten skrutt som hade längtat efter mamma! Blev välling direkt och jag tycker han känns så varm! Bara inte han håller på å bli sjuk min lilla skrutt..  Gav honom en alvedon nyss så jag hoppas han sover bort det och är pigg som en nötkärna imorgon!

Av Tessan - 9 december 2009 18:00

Nu är det någon som kryssat i på min omröstning att vi känner igen varandra men inte hejar på stan.. Hmm, borde vi heja? tänker jag då.. Blev väldigt nyfiken nu ju..

Av Tessan - 9 december 2009 16:09

Idag ska Virres morfar vara barnvakt och hämta från dagis. Han har gjort det en gång tidigare så det går säkert jättebra!! Det roliga med min pappa är att han har blivit en helt annan person till det positiva sen han blev morfar. Det liksom lyser i ögonen på honom så fort han träffar Victor. Han säger det inte rakt ut men han antyder att Morfar har massa tid att ta igen som barnvakt eftersom mormor har varit barnvakt mer än honom. Och nu börjar ju Virre bli så stor att han är enklare att förstå sej på. Morfar har alltid massa bus i bakfickan. Man kan leka med det mesta. Till och med en pennkork är jättekul att blåsa till varandra från varsin sida bordet.


Jag är så glad att vi har underbara föräldrar som alltid vill ställa upp som barnvakter! Mickes föräldrar vill inget hellre när de är och hälsar på och mina säger aldrig nej! Tänk dom som inte har något nätverk runt sej överhuvudtaget, hur gör dom?? Nu är vi lyckligt lottade och har våra föräldrar plus tre granntjejer som vill vara barnvakt så vi har nog haft en jäkla tur, för hur skulle vi annars ha kunnat jobba på våra jobb med kvällstider och helger? Jag ska aldrig ta barnvakt för givet och jag kommer alltid vara jättetacksam för alla som ställer upp för oss!!


TACK från oss alla tre!!

Av Tessan - 9 december 2009 16:08

Jag är pepp!! Är ni?

Kl9

Av Tessan - 9 december 2009 09:15

Klockan är kvart över nio och jag har precis gjort ett storkok med korvgryta! Normalt?? Nej.. Men jag är inte som alla andra.. Måste ju ha mat till Virre och barnvakten ikväll.. Som jag inte hittat än.. Ringer nog morfar snart.. "-Heeej Pappa..."

Pappa: -Vad vill du ha hjälp med??

T: Vill du vara barnvakt ikväll??

P: Självklart!


Fixat! Gud va bra! Mat finns det ju också!

Ovido - Quiz & Flashcards