Alla inlägg den 8 december 2009

Av Tessan - 8 december 2009 22:00

Nu blir det hells kitchen och min kille har inte kommit hem än.. Var är han??

Av Tessan - 8 december 2009 20:49

En liten kille har däckat för dagen. Jag satt och tittade på honom när han låg i mit knä och fick sin kvällsvälling. En stund innan fick jag lov att säga till honom på skarpen och när han sen låg i mitt knä så kan jag inte låta bli att få dåligt samvete. Hur kan jag ens fundera på att höja rösten til denna underbara skapelse??

Vi stressar och pressas, fixa barnvakt, jobba, skynda till dagis, skynda hem. Jag försöker att ta de där extra små minuterna till att ägna mej åt det jag mår bäst av. Att vara med min son. En extra minut i knät innan han somnar, en extra ves i vaggvisan, sova tillsammans alla tre när han vill. Det underbaraste av allt är att sitta i halvmörkret i hans rum, med honom i knät, vällingen är slut, han dåsar av, somnar i mitt knä. jag sitter och bara tittar. Tittar på det underbara vi har skapat tillsammans. Hur kan vi vara så lyckligt lottade? Han är ju helt underbar.. Jag böjer mej ner och luktar lite på hans hår. Det luktar lite barnsvett efter att han blivit varm av vällingen, men det gör inget, det är den godaste doften jag känt.


En dag kommer då han inte vill pussa mamma, ligga i mitt knä, äta välling eller ens sova i våran säng. Jag tänker ta vara på alla stunder jag kan när han fortfarande vill vara mammas lilla kille! Mammas hjärta!!



Av Tessan - 8 december 2009 19:51

Inatt hade jag en konstig dröm. Jag drömde att de som vi köpte huset av ville ha tillbaka det. Eller att de skulle ha det tillbaka. Jag var jättearg och jättelessen och försökte med allt jag hade att få behålla det. Det konstiga var att alla jag känner försökte lugna mej och säga åt mej att ge tillbaka huset.. Men jag vll ju ha det kvar.. Tur det bara var en dröm!

Av Tessan - 8 december 2009 18:46

Nu är jag trött i bena! Vill åka hem och slänga mej i soffan och bara råglo på Desperate! Weee det är ikväll!!


Vi har fått så jäkla snygga leggings till jobbet men jag vet inte om jag ska slå till.. Kommer jag att använda dom?? De är såå snygga!! Kika in på jobbet och fråga mej om dom så visar jag!

Av Tessan - 8 december 2009 16:28

Klassiska plättar


Min chef skrattade åt mej när jag kom rusandes från ica. Jätteglad med plättar och spraygrädde i högsta hugg! Det är ju så gott!!

Vispad grädde på sprejburk

Av Tessan - 8 december 2009 11:38



Du får ta den tid du behöver

För att förstå vad det är du vill

Du får be en bön att tiden du behöver räcker till


Du få inte röra vid mitt hjärta

som om allt var uppenbart

Men jag önskar inget hellre

än att du gör allt emot mej snart...




Nu skulle man ju kunna tro att jag är olyckligt kär men det är jag ju inte, jag tycker bara att denna låten är så fantastikt vacker! 

Av Tessan - 8 december 2009 09:59

Victor: Mamma Ngunga..

Mamma: Ska mamma sjunga??

V: Mmmm

M: Ok

M: BäBä Vita Lamm Har du någon ull, Jaja Kära barn, jag har säcken full

V: Nääää, Mamma

M: Nä??

V: Nää Mamma

V: BäBä Bita damm gga nå ulll, gegedock å mooor, gegedock å moor ,tå pa pumpor lille lille booor..

M: Jahaja är det så man ska sjunga den?

V: Mmmm

M: Aaa du hoppa över ett par rader du??

V: Mmmm

M:  BäBä Vita Lamm Har du någon ull, Jaja Kära barn, jag har säcken full

V: Nää Mamma, Titor ngunga itället..








Ovido - Quiz & Flashcards