Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Hofors tur och retur..

Av Tessan - 29 maj 2009 22:17

I onsdags var jag ledig och hade verkligen sett fram mot min och Virres lilla planerade utflykt. Vi skulle åka till Valbo och Ikea och hälsa på Milla! Virre va jätteduktig och somnade i bilen och sov en sväng medans vi gick på köpis men sen ville han minsann inte sitta i vagnen nå mer utan det var mest röj och bus hela tiden. Min handling på Ikea slutade på otroliga 12 kronor eftersom han inte ville titta på samma saker som jag. Milla erbjöd sej att ta honom ett tag men jag hade inte ro att gå runt med röjobert med mej. Vi åt på restaurangen och sen åkte vi till Milla och kollade in hennes nya kök! WOW!! Och jag tycker att mitt är fint! Hennes är finare! Virre o Oskar lekte massor och vi fikade.


Vi åkte till Oves (litet knalleställe med MASSA billiga saker för er som inte vet vad Oves är) Gick runt där ett tag, men Virre tröttnade även där så det blev också billigt. Dax att åka mot Falun. Och det är egentligen HÄR äventyret börjar.


Vi stod utanför och skulle säja Hejdå. Virre va jättetrött. Jag gjorde som jag alltid brukar, (läs BRUKADE) satte in honom i bilen, kastade fram nyckeln i förarsätet, stängde dörren, kramade Milla Hejdå, gick runt bilen, drog i handtaget... -Va f*n! Det är låst!! Såg nyckeln på sätet! Tittade på Virre, strålande sol, svart SAAB. Nej! Provade igen. Det ÄR sant, det är verkligen LÅST!! Jag har låst in min unge i bilen! PANIK!! KALLSVETT!! HJÄRTAT I HALSEN!!

-Vad gör jag nu?!

Måste ju ändå kolla bagageluckan! Å som tur va så hade Virre (för det var faktiskt han som hade lekt med nyckeln) först låst bilen, SEN tryckt på knappen för att öppna bagaget. Puh! Den var öppen. Millas som fick klättra över barnvagn och annat skrot för att komma in och låsa upp bilen. Nu var vi påväg hem! Vilken pärs!


Dagen efter, alltså igår, började både jag o Mike tidigt på jobbet, stressigt hemma på morgonen. Letade lite snabbt efter min plånbok, men såg den inte nånstans så jag tänkte att den låg antingen i bilen eller i nån påse från dagen innan, vi var tvungna att åka. Hittade den inte i bilen så IFALL att den skulle vara tappad så förde jag över alla mina pengar från korten till vårat huskonto som vi inte har nåt kort till. Började jobba. Kollade på min telefon, missat samtal, ringde röstbrevlådan: -Hej jag heter Kjell-Åke och ringer från Hofors, Jag har hittat en plånbok med ditt körkort i. Ring mej så får vi prata lite. Kallsvett igen! Vad har jag gjort? Ringde Kjell-Åke. Han har hittat den på Rv 80 på morgonen och sett den både på dit och hemvägen så han tog upp den. Jag berättade min historia. Han skrattade. -Ett Visakort ser skadat ut annars är resten helt.. Ok vilken tur.. Stämde träff med honom, åkte till Hofors. Igen.. Träffade K-Å. Snall karl. Han fick 200 kronor och en trisslott. TACK!


Plånboken är sönderkörd, jag älskade verkligen min plånka.. Ett av mina tre visakort är kvar, totalsönder.. Mitt nästan fulla Gina Tricot kort, HM kort, Lindexkort är borta, suck. Men körkortet är kvar.


Victor vrålgrinar hela vägen hem från hofors, ramlar i vattenpölen utanför huset två gånger när vi kommer hem. Plaskblöt Virre vrålgrinar igen!


 
 
Ingen bild

Åsa

29 maj 2009 22:26

Öööö????...tror jag inte på!!! :-)

 
ingela-typ

ingela-typ

29 maj 2009 22:28

ups :O väntar med spänning på hur det gick...glömde mitt lilla barn vid kassan på ica...samma panik svett o hjärta i halsgropen...en leende kassörska möte mej o undrade hur många minuter det skulle ta innan jag upptäckte missen....usch.Ha en go o skön helg : )

http://imagaia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tessan - 13 september 2012 14:28

Det här var inte igår och kommer antagligen inte bli imorgon heller!   Men måste bara.. Jag har varit hos tandläkaren... Igen.. Äntligen är den klar min krånglande tand. Men det är inte tanden det ska handla om. Utan han som lagat den.   Ma...

Av Tessan - 24 juli 2011 06:27

Kajsa 05,30: Nä, Morsan! Vi får ut så mycket som möjligt av den här dan va?! Vi går upp??!! Mamma: Ååå är det så? Vill du verkligen upp nu?? Ska vi inte sova liiite liiite till?? K: Nä, vi går upp! M: Ok men då går vi och sover i ok tid ikväll ...

Av Tessan - 17 juli 2011 21:33

Jag tror att vi har pratat om att skaffa ett eget bredband. Lång ointressant historia kort: Vilket mobilt bredband ska man ha? Som är billigt, snabbt och som FRAMFöRALLT INTE KRÅNGLAR!!!   Vad har ni?? ...

Av Tessan - 17 juli 2011 18:39

Hittade denna bild på mejsjälv på Facebook. Den gjorde mej glad för att jag var så himla duktig efter att jag fick Victor. Den gjorde mej desto mer ledsen för att jag är så himla långt därifrån nu. Usch så deprimerande. Den får mej att aldrig mer vil...

Ovido - Quiz & Flashcards