Alla inlägg under maj 2010

Av Tessan - 13 maj 2010 11:11

Igår när jag lämnat Virre på dagis kom jag på mej själv igen med mobilen i handen och mormors nummer framslaget.

Fick trycka röd lur och ändrade numret till min bror.

På vägen mellan dagis och bussen är pratamedmormor sträckan. Det är inte lätt att bli av med gamla vanor.

Av Tessan - 12 maj 2010 18:26

Igår på jobbet höll jag på å greja. Ser en tjej som står och tittar åt mitt håll fast står liksom i kö så jag frågade om jag kunde hjälpa henne..

-Ja absolut, jag vill ha jeans!

T: Men herregud heter du Pia??

P: Jaa men åå är det du Therese! Va kul

Kram kram och sen var ju kacklet i full gång! Vad gör du nu? Var bor du? Har du barn? Karl? osv osv osv.. Vi hittade jeans, kacklade lite till! -Ska jag sy upp dom? Ok det tar en kvart, kom tillbaka!


Sydde och fixade! Hon kom tillbaka. Kacklade lite till. Kul och se dej! Kram Hejdå!


Kul att träffa en gammal klasskompis som jag inte sett sen studenten!


Tog ett par timmar...

"Tessan, du har telefon!"


-Hej, det är Pia!

T: Å hej, näe blev dom inge bra??

P: Joo jag tycker om dom, men det sitter en vit plastplutt kvar i fickan på dom som jag inte får bort..

T: En vit plastplutt?? Vad kan det var.... Åååå Nej!! Du har larmet kvar på dom! Var bor du??

P: I Djurås så kanske jag kan åka till kupolen och ta bort den??

T: Jag fixar lite, och ringer tillbaka till dej?!


Ringde kupolen och fixade en butik som ska ta bort den åt henne.. Så klantigt!


Så kan det gå när man kacklar samtidigt som man gör annat! Nu ordnade det sej och hon är inte arg eller så, hon skrattade åt det, skönt! Tänk om alla kunder var så.. Tur att man inte släpper iväg larm hur som helst!


Men det var kul att se Pia igen!!

Av Tessan - 11 maj 2010 16:04

Jag fick precis tummen upp och mycket beröm av en nöjd kunds mamma! Hon tyckte att jag hade"utmärkt försäljningstaktik!"


Kul å höra! Klappar mej själv på axeln!

Av Tessan - 11 maj 2010 14:30

Idag när jag lämnade Virre på dagis hände nåt kul som jag kommer berätta senare!


Har min lilla praoelev Johanna här på jobbet idag! Kul kul!

Av Tessan - 9 maj 2010 17:02

Har varit hemma hela dagen! Skönt! Bara myst med lille Skutt, plockat lite, grejat lite. Imorgon blir det jobb igen, även fast det blir en kortdag, sen kör denna veckan igång! Tiden går fort, speciellt lediga dagar!

Av Tessan - 7 maj 2010 11:59

Haft en underbar morgon med mina killar. Ätit frulle och setat på utplatsen och druckit kaffe och myst och pratat om livet och allt vad det innebär. Fler såna morgnar tack! Livet känns heelt ok just nu!

Av Tessan - 6 maj 2010 17:46

Pratade just med en liten skrutt som blev jätteglad när han insåg att det var mamma som ringde. Kul kul!


Fullt upp hela dagen, det är så det ska vara! Har av flera anledningar varit en helt snurrig dag, lite flummigt faktiskt. Fattas bara att jag hittar en 5 hundring på gatan på vägen hem eller nåt och de står i buskarna med dolda kameran..

Av Tessan - 6 maj 2010 12:25

En liten överraskning såhär på torsdagsförmiddagen!


Tekakor och salami är väl för gott!? Lite kaffe på det här så är man ju människa igen!



Ovido - Quiz & Flashcards