Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Tessan - 12 juli 2009 20:47

Fattar inte! För femte kvällen i rad så vägrar han o somna! Slutar med att jag får bära! Suck! Han har ju blivit så tung! Det har ju gått så bra så länge och nu bara tvärvägrar han. Kan kanske vara för att vi inte varit ute så mycket på sista dagarna så han inte är lika trött som han brukar vara.. Han äter vällingen och sen börjar han räkna, sjunga, mysa med mitt hår, pilla mina örhängen, you name it! När jag bär så blir det inge bättre så jag sätter mej igen med honom i knät. Då vill han att jag ska upp och gå. Men jag orkar honom inte! Brukar säga till honom att han får lugna ner sej annars får han sova i sin säng, men då säger han nej. Tycker inte om att "hota" med sängen, är helt emot det. Jag tycker att sängen ska vara en mysig, trevlig och trygg plats där man ska vilja vara och då känns det fel att liksom varna eller straffa honom med att hamna där. Nån gång har jag i alla fall lagt ner honom där och då blir han vansinnig! Händer inte ofta men ikväll. Jag går in efter en stund och då tar jag upp honom och han får ligga i mitt knä i stolen tills han somnar. Sen lägger jag ner honom och han sover lugnt.


Hur gör ni? Hur har ni gjort?

Han är för gammal för att få skrika sej till sömns, vilket jag aldrig skulle göra i alla fall och han är för liten för att prata med så han förstår att man kan somna själv. Han sover fortfarande i spjälsäng så jag kan inte ligga bredvid tills han somnar. Är det dax att byta säng? Tänk om han ramlar ur..

Ovido - Quiz & Flashcards