Alla inlägg den 19 november 2009

Av Tessan - 19 november 2009 18:37

Har nu senaste dagarna pratat med flera i min omgivning som har svårigheter med att sova.. Och jag står som ett frågetecken?? Vad då sa du? Svårt att sova? Du skämtar? Det är väl inget som är svårt med det??!! Anledningen till att jag inte förstår de som har svårt är att jag och min kudde är ett. Så fort jag lägger huvudet på så blir mina ögonlock tyngre och jag har bokstavligt talat svårt att hålla ögonen öppna. Micke tycker inte det är särskilt kul att gå och lägga sig samtidigt som mig eftersom sömnen har inträtt ungefär en minut efter jag har lagt mig om inte jag anstränger mig till max för att hålla mig vaken. Därför är det så svårt att sätta sig in i situationen.. Att inte kunna sova! Vilken mardröm! Min sömn är så viktig för mig.


Jag är väldigt tacksam över att John Blund har bestämt sig för att ha sitt sömnpulverlager i min kudde!

Av Tessan - 19 november 2009 18:23

Köttfärssåsen står redo på spisen, ska bara koka pasta och invänta sällskapet. Lille Skutt har velat gå ut hela dagen men jag och mitt bomullsvadderade huvud har inte orkat idag. Det är när man är förkyld som man verkligen uppskattar att vara frisk! Drygt. Han måste ha haft en superdupertråkig dag, stackarn.. Men ibland behöver man ha tråkigt också..

Av Tessan - 19 november 2009 16:37

köp inte Eldordos pepparkakor! De var faktiskt inte goda alls.. Eftermiddagsfikan bleb nästan förstört..

Av Tessan - 19 november 2009 15:15

Segt segt segt.. Jag och Virre har nyss sovit. Jag brukar ALDRIG sova på dagarna, blir helt rabiat av det. Illamående, seg och ibland är jag inte människa förrän det är dax att sova till kvällen..


Slog på teven och det är årets sommarpratare som sitter och äter och diskuterar.. Måste säga att jag tycker Måns Herngren är riktigt stilig. Men han pratar hela tiden.. Vi skulle nog inte kunna vara ihop för jag vill vara den som pratar..


Nu ska vi nog kicka igång dagen igen, Virre började just balansera ståendes i sin vagn och det är ju ingen som säger att vagnen står stilla...



Ovido - Quiz & Flashcards