Alla inlägg under oktober 2008

Av Tessan - 8 oktober 2008 15:59

Har setat o läst några vänners och bekantas bloggar. Jag vill också hinna skriva så där långt och mycket i mina. Uppdatera ordentligt liksom. Och inte nog med att jag oftast inte hinner, nu har jag och min smarta skalle gått o skaffat naglar som gör det fysiskt omöjligt att skriva så där obehindrat som jag brukar. Skitskumt..


Idag ringde det en dam/kvinna/tjej (svårt att sätta ålder på en person i telefon) som ville träffa mig på måndag och eventuellt erbjuda mig ett jobb. Kul! Hon sa att dom ringde runt till de mest aktuella nu och hörde om dom fortfarande sökte eftersom rekryteringen hade tagit mycket längre tid än de hade räknat med. Och jag hade nästan glömt att jag sökt det jobbet. På måndag alltså, 11.00 på scandic hotel. Wish me luck!


Imorse hände en lite rolig men egentligen inte så rolig olycka. M frågade om jag hade sett hans mobil men det hade jag inte så jag ringde på den. Smart sa jag, jag kan ju inte leta om du slagit av ljudet på den. -Det har jag inte sa M. Hmmm var kan den vara?? Första stället jag letade på, självklart toaletten! Där låg den och blinkade, dels för att jag ringde dels för att alarmet gick. Tur i oturen att det var Ms telefon, hade det varit min hade jag gråtit blod över alla filmsnuttar och foton jag har där. Och sen var det ju faktiskt M som lämnat locket öppet, det gör aldrig jag så var det nu tvunget o ner en telefon så valde han rätt.


V och jag har varit på CityGross och handlat. Ganska trevligt men jag tror inte Lillen tycker det är så kul! Vi stannade där efteråt och åt lunch, jag beställde en kebabtallrik och V fick en burk som han inte ville ha så mycket av, mina strips va ju myycket godare. Han är lika tokig i strips som jag. Sen åkte vi hem o lastade ur bilen och han sover som en stock. Jag snörvlar och är jätteförkyld, har lite rethosta. Drygt..


Borde baka men orkar inte idag, får göra det imorgon.


Tänkte och funderade på en sak idag.. Jag är ju lite mesig och vill att V ska få som han vill i det mesta så jag tycker nästan synd om honom när han får lov o först sitta i bilen till affären sen sitta i vagnen i affären, sen sitta i bilen hem från affären. Han vill ju bara vara uppe o springa själv hela tiden men det går ju inte, jag kan faktiskt inte ha honom på golvet i affären, då river han stället plus att vi inte skulle få nåt gjort, jag skulle bara behöva springa efter honom hela tiden. Är man dum och dålig mamma om man inte låter honom vara springig och lös och ledig i ett par timmar?? Måste han leka och springa jämt? Behöver jag ha dåligt samvete bara för att vi åker och handlar och han inte får leka? Tycker det är svårt att veta och svårt att hitta balansen. Vissa dagar får han springa o leka hur mycket som helst och vissa dagar blir det mindre just på grund av bilåkning, handling och såna praktiska saker som oxå helst ska fixas dagtid..


Nu ska jag fixa till lite här hemma innan liten vaknar! Men jag hoppas att jag ska bli bättre på att blogga.. Det är ju ganska kul! Ska vänja mej vid dessa naglar eller eventuellt fila ner de ännu mer så jag kan röra mej normalt igen, eller ialla fall knäppa jeansen själv efter jag varit på toa.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^See Ya^^^^^^^^^^^^^^


Lägger in ett par bilder som jag tog på vår solstråle sist vi var hemma hos mamma! Se och njut! Underbar!

Av Tessan - 3 oktober 2008 16:52

Ringde för o höra hur vi stog till i dagis kön och de har slarvat bort mina papper.. Suck. Vi åkte dit o skrev i nya (hamnade sist i kön) och lämnade de i handen på farbrorn som jobbade där. Dagen efter, simsalabim, en dagisplats! På det dagiset jag önskade oxå. Hoppsan! Vs kompis A ska oxå gå på det dagiset så det känns bra! Min lilla gosse!! 3 december ska han börja, snyft och skratt! Snyft för mej och skratt för honom! Det kommer bli kul för han!


Igår blev han kanonförkyld och hade jättesvårt o sova så han fick sova inne hos oss. M gav upp och gick o la sej på soffan och V har knölat hela natten typ. Sovit dåligt på förmiddan oxå men nu är han däckad!


Vi har städat lite idag nu när vi inte kunde gå ut. Skurat badrummet, och det är så äckligt! Usch, spelar ingen roll att det är hemma och inte jättelortigt samt att jag känner de som använder min toa, jag blir spyäcklad ändå! Skrubbade händerna med sprit sen även fast jag använt handskar! Såå äckligt, men rent blev det och gott luktar det nu!


Nu ska jag käka lite tacossallad! Mmmm GottiGotti!!


Ha en trevlig helg! Det ska jag ha, börjar med mysfredag ikväll!

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards