Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Tessan - 17 oktober 2008 21:03

Tess eller Tess? Vilken av dom vill du ha? Konstigt hur olika inspirerad man kan bli och hur olika sidor man kan visa av sej själv. Fick nej från butiken jag var på intervju hos i måndags. Alltid tråkigt med ett nej men jag hade bestämt mej för att tacka nej iallafall så egentligen gjorde det inget även om stoltheten fick sej en törn. I torsdags var jag på en annan intervju och de som intervjuade mej då fick ju se den riktiga Tess! Hon som är glad, förväntansfull, ganska rapp och kan hitta på lite slingriga svar och bara bjuda på sej själv. Jämför jag de båda intervjuerna så står det ganska klart varför jag inte fick det första jobbet. Vi fick ingen kontakt alls, hon satt och tittade på klockan, hade inga raka frågor och var mest intresserad av att berätta att jag var tvungen att vara borta och vilket slitigt och tufft jobb detta skulle bli. Eftersom jag inte tyckte att hon hade så mycket positiv energi att smitta av sej av så var jag ju faktiskt inte sprudlande och efter att hon frågat varför jag inte fick stanna på mitt förra jobb och jag drog den långa ramsan så kändes det redan som historia faktiskt.

På intervjun igår så möttes jag av två leenden, intressanta, kluriga frågor som visserligen var nerskrivna på papper, fick information om företaget, och fick berätta om mejsjälv. Vi skrattade, det kändes bra! Hoppas jag inte lurar mejsjälv nu bara för att de var trevliga men ja, det kändes faktiskt bra! Det roligaste av allt var att de kände till min förra chef, han som gav mej kicken, och avböjde att ringa honom och ville gärna bilda sej en egen uppfattning om mej (konstigt). De skrattade även lite när de hade ställt frågan om jag nånsin varit med om en riktigt tråkig arbetssituation eller en riktigt dålig chef... Hmm, konstigt va?! Men allt går att vända på, jag tog faktiskt och gav min gamla chef lite cred, väldigt lite men gav honom också en skaplig riskvast. Man måste ju vara ärlig!


De skulle höra av sej i slutet på nästa vecka när de intervjuat alla och bestämt sej för vilka dom ville ha. Måste vänta en hel vecka! Hoppas hoppas!! Håll tummarna för mej nu, snälla!


Ikväll sitter jag ensam hemma för tillfället, M är på sin kompis 30 årsfest men skulle komma hem relativt tidigt. Lillen sover och jag sitter i soffan och bloggar, tittar på Leksand (5-4 just nu) och äter ostkrokar! Mums!


Imorgon ska vi nog åka till Gustafs en sväng (5-5 fan), få lite tårta och eventuellt sova där, M ska till kompisen igen och ha lite firande igen eftersom han jobbar imorgon och fick lov o va nykter idag när alla andra av hans kompisar festar.


För övrigt har min hibiskus dött, tråkigt men sant, Jag har köpt ett par jeans för 50 kr på utförsäljning idag och vi har möblerat om lite i vardagsrummet. Blev fint bara jag får städa undan lite dammråttor!


**********************Fridens*********************
*


Tycker ni förresten att det är dags att gå till frissan med våran lilla? Hihi, visst e han söt i tofs!!

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards