Alla inlägg under april 2011

Av Tessan - 6 april 2011 09:47

Ja jag mår bättre än jag gjorde igår eftermiddag. Usch, det kändes som jag hade spagetti i benen. Micke och Virre åkte iväg en liten sväng så jag och Kajsis tog oss en lite lur. Det behövdes. Efter det kändes det bättre.


Idag är det mest snorigt och vi hostar. Hittade lite snor under näsan på Kajsa men jag hoppas det stannar där. Vill inte att hon ska behöva bli tät och sjuk stackarn..


Idag blir det lite fix här hemma tror jag.


Jag har tjuvkikat på nästa avsnitt av desperate.. Fy mej..

Av Tessan - 6 april 2011 09:42

Självklart är det väl att Astrid äntligen ska få en plats på våra pengar!

Tur

Av Tessan - 5 april 2011 14:09

Tur för mej att Micke är hemma idag, jag mår verkligen inte bra. Kändes ok imorse men jag mår mycket sämre nu.. Stackars Virre, jag är jättetråkig..


Jag vann auktionen btw...

Av Tessan - 5 april 2011 09:56

Går här och väntar ut en annons på Tradera. Ingen som lagt bud än men undrar hur många som kör samma taktik som mej; Att vänta tills det bara är någon minut kvar sen budbomba?!


Hur traderar ni??

Av Tessan - 5 april 2011 07:07

   Vaknade för ett tag sen. Tussen hungrig. Mat NU! Kunde inte sova när hon var klar men det kunde hon. Vi låg i samma säng alla 4. Mysigt men jag kunde inte somna om. Vanligtvis brukar jag kunna ligga och bara titta på min familj och känna lugnet men idag var det dax. För lite tid för mig själv. När jag får dessa infall så spelar det mindre roll vad klockan är.


Upp, vägde mej, ser ok ut, jag vandrar sakta men säkert ner. Bra där.

Insåg lyckan i att hitta en full nässpray i badrumsskåpet! Det känns plötsligt väldigt onödigt att jag i stort sett somnade tät i snoken för att den jag hade igår var tom och det bara kom någon enstaka droppe hur jag än vände och vridde..


Har lite att fixa.  Men i vanlig ordning blir det väl inte mycket uträttat. Jag tyckte det var mojsigt att få sitta här alldeles för mej själv. Jag och mitt morgonkaffe. Jag har inte så stort "vara ensam" behov, men en liten stund kan vara lite skönt när man har folk (läs barn) runt fötterna eller i famnen från det man vaknar tills man somnar. Att få bajsa ensam i badrummet är en seger värd att fira.


Jag längtar lite tills Kajsa vänder rätt på dygnet. Göra tidig kväll och tidig morgon, precis som sin bror.


Det blev bokstavligt talat en liten stund, för nu hör jag någon som tassar runt i huset och letar efter mej. Inte lätt att hitta mamma när vi har satt datorn i ett lite skrymsle längst in i huset.. Måste nog morgon mojsa lite..


 

Av Tessan - 4 april 2011 16:54

Nu provar jag att köra vaxduken i maskinen som du sa... Ska bli spännande att se om den blir ren eller om det är ingrott...

Det jag frågar mej själv just nu är hur jag stog ut med furu bord så länge utan att göra något åt det.. Det är ju gräsligt nu när man haft det vitt ett tag..

Av Tessan - 4 april 2011 15:50

Eller Ganol som Virre säger... Ganol is the shit!


Prisa den som kom på denna lysande idé! Hallelluja!!



Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards