Alla inlägg under februari 2011

Av Tessan - 8 februari 2011 21:06

Är det inte konstigt vad avslappnat och hur mycket man pratar om    när man har en   ??


Kajsa har varit hård i magen och bajsade inte på hela dagen igår och idag.

Jag gav henne messmör i ersättningen ikväll. Nyss lossnade proppen. Tänkte bara jag skulle tala om det. Det var den största bajsen hon har gjort.


Nu är jag rädd att jag förstört henne för att jag har gett henne en liten liten klick messmör.

Av Tessan - 8 februari 2011 21:03

Jahapp då kom det tårar i ögonen.. Det var länge sen till ett tv program, men nu kunde jag inte hålla tillbaka. Måste nog kolla nästa vecka igen..





Av Tessan - 6 februari 2011 09:55

Som jag har längtat efter solen! Välkommen!


Igår tog jag och barnen en heldag hos mamma i gustafs. Det var skönt. Allt serverat, mat och kaffe, tack så mycket!


Lämnade en fullmatad Kajsa inne i ett varmt knä och tog med Virre ut i solen och lekte i snön. Han var som en kalv på grönbete. Härligt! Skönt att få vara ute och ägna mej lite bara åt honom. Vi sprang några vändor på gatan där och det är fantastiskt skönt att känna att jag sakta men säkert börjar få tillbaka min kropp. Snart ska jag ge mej ut med stavarna och en och annan joggingtur kanske. Med andra ord: Snart börjar kampen mot kilona! Det ska bli tufft men kul! Det är ju nu jag ska forma kroppen för resten av livet. Fler barn och en graviditet till känns otroligt avlägset. För att inte tala om en förlossning... Nu har jag ju provat båda vägarna och nej, inte som det känns nu även om jag är en sån som säger - Man ska aldrig säga aldrig..


Nu en kopp pissljummet kaffe medans virre äter äpple. Kaffet var varmt men med lite mjölk i och en dam som skull dubbelbajsa så blev det som vanligt. På gränsen till kallt. Tänk att man inte kan lägga två bajsar i samma blöja.. Det ska liksom finbajsas i en ny torr blöja.. Jaja, det är väl trevligare kanske. Själv har jag inget minne av det men hon kanske frågar sej detsamma med sina barn eller när jag ligger på hemmet som gammal. Då ska jag finbajsa på rent jävelskap när hon vill dricka kaffe!

Av Tessan - 6 februari 2011 09:49


Köpte ett nytt bröd igår och dessa var superdupergoda!

Jag har inte varit så mycket för grovt bröd förut men nu äter jag bara sånt och det är ju bra! Åt dom med ost, tomat oc aromat imorse, men tänk vad gott det skulle vara med Mattssons Hamburgerkött och keso på. Måste handlas!

Av Tessan - 4 februari 2011 16:48

Nu funkade tydligen datorn tillfälligt, men då står det ju stilla. Vart är allt det som jag hade tänkt att berätta för er anhängare om?? Det kommer antagligen direkt datorn lägger av.


Jag tror jag ska köpa en liten rosa bloggdator.. :)


Av Tessan - 3 februari 2011 21:57

Ovido - Quiz & Flashcards