Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Tessan - 9 februari 2011 21:59


Titta vilken fin klänning från Gina! Nåt att glida runt i i sommar??

Av Tessan - 9 februari 2011 20:37

Min ensamonsdag är nu berikad med en liten tjej som har sin vakenperiod vid den här tiden. Hon gnölar och knölar, magen som spökar tror jag som hon bökar och krystar. Tänk att det ska vara så svårt att få igång magen så det blir lättare för oss alla.


Jag funderade på varför ingen hittar på något botemedel..


När våra små hjörtan skriker så där otröstligt så har de ju ont i magen oftast. När vi vuxna har så där vansinnigt ont så länge så åker vi till akuten eller vill iaf ha medicin. Vi skulle väl aldrig stå ut med att ha sådär ont varje kväll? Varför forskar ingen fram en kolikmedicin annat än minifom? Det gör ont i mig när det är så jävla normalt att de har så ont så de håller på å skriker lungorna ur sej. Och då har mina barn (än så länge) inte haft riktig kolik. Kanske är det för att ingen förälder vill testa på sina barn eller för att barnen inte kan berätta?


Det gör ont i hjärtat när de är så otröstliga..


Av Tessan - 9 februari 2011 11:13

När vi flyttade till huset så var jag kvar till sist och städade ur lägenheten. Det var lite grejer som inte gick in i bilen så jag ställde de i förrådet utanför ingången.


Ungefär några månader senare kom jag på att grejerna stod kvar och jag tänkte att jag säger inget till Micke eftersom hans skidor var bland grejerna som stod kvar.


Nu i vintras sa Micke att han skulle gå ut i garaget och hämta sina skidor och valla upp dom för att ut och åka


Oooooops!! Jävlar. De står ju kvar i Bojsen! Jag var över till Grannen som jobbar åt hyresvärden och hörde hur jag skulle göra för att få tag i nån som kunde hjäkpa mej få tag i dom. Jag fick lov att få Micke på andra tankar så jag kunde åka och hämta de innan han hann misstänka något..


Men jag bröt ihop och berättade.. Jag erbjöd mej att köpa nya ifall nån hade stulit dom.


Igår var han och hämtade dom! De var kvar!!

Nyss vallade han dom. Snart ska han ge sej ut. Galet. Tycker jag.


Skidåkning på längden är jämställt med orientering för mej. Big fat NO NO.

På gränsen till galenskap. Den bästa träningen säger många men så otränad blir jag nog aldrig.


Skidåkning njuter man bäst av i soffan med ett täcke runt sej och en mugg kaffe eller varm choklad i handen.  I soffan.. Soffan sa jag..

Av Tessan - 9 februari 2011 10:19

Inatt har jag haft svängrum i sängen vill jag lova. Victor kom inte in till oss. Kajsa sov i sin vagga. Micke somnade i soffan så jag lät honom sova kvar. Kajsa vaknade kl 3 och ville ha mat. Det brukar hon iofs inte göra, hon har sovit hela nätterna i över en veckas tid(!). När hon hade ätit och somnat om så kunde jag inte sova. Det blåste ute och något slamrade och slog så varje gång jag var på väg att somna om så tog det i och dunsade så jag höll på å flyga ur sängen. Tänkte låta det vara men ville sova mer och kom på att grannanrna har sitt sovrum åt det här hållet också.


Skulla jag väcka Micke? Nä, fan jag reder mej själv. Drog på mej lite kläder och gick ner i källaren och ut genom källaringången. Grinden till källartrappen hade blåst upp och stog och slog fram och tillbaka. Stängde och gick in. Det är väl aldrig så skönt att krypa tillbaka i sängen som när man har varit tvungen och upp och göra nåt och är lite småfrussen?!?!


Jag är ogärna i källaren på kvällen, natten och när jag är själv hemma och speciellt det där sista rummet innan man kommer ut. Men nu gjorde jag det och jag överlevde.


Imorse berättade jag det för Micke.

-Men va fan du får väl väcka mej när det är nåt sånt där. Du ska inte behöva hålla på med sånt där!


Hepp.. Han tycker också att jag ska säga åt honom att gå upp om det är nåt med Victor eller så på natten. Men jag resonerar så här.


Jag är hemma och är föräldraledig. Jag har betalt (om än ganska lite) för att ta hand om skrikande, bajsande och hungriga barn så att han kan jobba och dra in pengar till hus och nöjen (läs bil, värme, vatten osv)

Och knäpp som jag är så även om han går upp med barn så kan jag inte somna förrän barn och pappa snarkar igen. Så varför ska 3 vara vakna när det räcker med 2?

När alla mina får är i hagen och alla mina får snarkar som små grisar då sover jag som bäst.


Av Tessan - 9 februari 2011 09:57

Vi sitter och tittar på Bolibompa. Han har en skål med vindruvor och jag snodde en.


-Ja, Mamma! Vi kan ju dela dom här tillsammans!


Så snäll, guldklimpen.. Vad har jag gjort för att förtjäna honom???

Av Tessan - 9 februari 2011 09:04

På måndag tänkte jag att kriget får börja lite smått. Eftersom jag ammar lite grann så snackar vi ju ingen hårdbantning, men jag tänkte äta på den här veckan sen skippa godis och fikabröd från nästa. Eller ja begränsa fikat i allafall. Inte sluta helt det vore ju förfärligt tråkigt. När jag slutat amma får det bli tuffare tag! Mjukstart alltså..


Är det någon som hänger på??

Av Tessan - 9 februari 2011 09:01

http://ads.internet24.se/www/delivery/afr.php?zoneid=10&target=_blank&cb=INSERT_RANDOM_NUMBER_HERE



Vad är det här för sida?? Det är många som hittar hit via den länken, någon som har gjort det som kan berätta?? Jag kommer inte in på sidan själv...

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards