Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Tessan - 14 februari 2011 09:39

Ok så här har jag tänkt för min del.. Detta är mina regler och feel free att påminna mej, pusha mej och säga app app app app när det är på väg nåt gott in i truten som sällan är stängd..


*Godis har numer namnet Lördag framför sej. Lördagsgodis gäller. För oss alla. Inget måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, söndagsgodis.. Oj oj oj, hur ska detta gå??


*Fikat begränsas. Fikabröd och godis till kaffet tas bort helt när det dricks hemma själv. När jag fikar med någon/några tillåts lättare fika (måttliga mängder) typ nån kaka eller bit. (Bara för att jag vill och för att jag bestämmer mina regler själv)


*Det idiotiska jag har börjat med med en eller två sockerbitar till morgonkaffet tas bort helt! Hur underbart gott det än är så får det eventuellt bli EN på lördagmorgon om inte jag nu råkar glömma av den helt och låter bli. Jag förstår nu helt och hållet min mormor som tog säkert både fyra och fem sockerbitar till en kopp kaffe, det är underbart trevligt.


*Motion

Kommer bli den svåra punkten till en början då jag fortfarande är relativt nyförlöst och inte riktigt har koll på vardagen. Av medicinska och praktiska skäl får denna punkt vänta lite. Alla promenader är BRA promenader so far.


*Maten får vara ungefär som vanligt. Vi äter sällan ute och har ätit pizza en gång sedan oktober så hemma maten får vara som den är så länge. Mitt stora problem är sötsakerna och det är de vi ska ta tag i i första hand.

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards