Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Tessan - 2 januari 2009 21:24

Livets bästa låt!

http://www.youtube.com/watch?v=9p_4UBpFn1M
Av Tessan - 2 januari 2009 21:10

I det nya huset och börjar så smått kunna kalla det för vårt nya hem! Det blev snabbt ordning i de väsentliga delarna, vårat sovrum, Virres rum, vardagsrum och kök. Men sen är det allt det där småskrotet som blir liggandes och man inte riktigt vet var man ska göra av dom.. Skönt att vi har källaren att lägga ner saker i medans vi funderar och kan ta upp lite i taget. Men när man lagomt börjar tycka att allt är fint och ser bra ut, då drar orkanen Victor fram och det är bara att börja städa på nytt.


Vi har inte städat ur lägenheten riktigt klart än och det ligger tyvärr över mej mer än jag önskar, men vi får ta det en dag när vi har tid. Skulle bara vara så himla skönt att kunna låsa där, få godkänt på städningen och lämna nyckeln och inte behöva bry sej mer om det. Men än är vi inte riktigt där.


Idag har vi jobbat och Virre har varit på sitt jobb/dagis. Det var bara han och en pojk till där idag så de har nog haft det lugnt och skönt kan jag tro. Bara skrotat runt och myst. Skulle vilja va en fluga på väggen där en dag och se hur han har det. Alltså, jag tvivlar ju inte på att han har det bra eller så men det skulle ändå vara himla kul. Hemma kan han ju vara så himla gnällig emellanåt men på dagis säger dom ju att han alltid är glad! Det är ju hur bra som helst! Imorgon ska han få åka på semester till mormor, vi ska jobba.


Nytt år, nya möjligheter, nya bekymmer.. Mitt nyårslöfte blir, även om jag tycker att nyårslöften är skitlöjliga, att försöka ta lite bättre hand om mejsjälv. Utvecklar inte det mer då det är så mycket som ingår i det, det räcker att jag vet vad som krävs. Punkt..


Veckans höjdpunkt: Det måste ändå vara bekräftelsen jag fått. Häftigt, frid i själen Behöver inte fundera, jag bara vet. Tack Kent!

Ovido - Quiz & Flashcards