Alla inlägg den 4 september 2008

Av Tessan - 4 september 2008 10:49

Vi har fått nya grannar! Tänkte ju att när familjen med två barn flyttade (även om dom inte förde nåt liv) så skulle det kanske flytta in en lugn liten familj med ett barn i V:s ålder kanske och jag skulle kunna dricka förmiddagskaffe med mamman och det skulle vara lugna gatan. Jag sa hejdå till Tanja (mamman som flyttade) och önskade de lycka till, jag hade ingen aning om att de skulle flytta förrän fönstren va tomma och det stod kartonger överallt.


Jag var ute och gick en sväng och fick sånt där härligt nyfikenhets hets när jag såg att det var några som hade börjat flytta in när vi kom hem.. Ååå nu är min nya kaffekompis här, tänkte jag. Undra om jag ska sätta igång bryggaren på en gång?! Nää jag väntar, och kikar lite försiktigt när jag går förbi. Vilken tur, de har fönstret till köket öppet och det sitter några vid bordet, men vad säger dom? De pratar på ett för mej helt obegripligt språk. Utrikiska som min mormor skulle ha sagt, verkligen utrikiska! Är dom arga?? Kom lite närmare och såg att det satt 4 Japaner runt bordet! (Kan ha varit kineser oxå men jag tror det är japaner) De såg ganska unga ut.. Lite besviken blev jag ju när min nya fantasikaffevän flög iväg tillbaka i min dröm. Jaja.. På eftermiddagen samlades mina nya grannar på baksidan och roade sej med att spela volleyboll, gärna för mej, men låt min uteplats vara! Det är min och den betalar vi för. Väntade bara på att fönstret skulle krossas. Det verkar vara ett gäng studenter (?) som har flyttat in, suck. En ännu större suck drog jag när jag hörde ett smatter och en EU moppe kom fräsande över gräsmattan på baksidan med en rökande kille på, Gah! Har jag inte sagt att jag hatar dessa!!  Röka? På "min" baksida?!

Det blev kväll - Inflyttningsfest?? Det satt ett gäng killar ute och pratade. Eftersom detta språk för mej är helt nytt så vet jag ju inte, men de är väldigt högljudda men de kanske pratar på det viset, å så låter de så arga! Fast de skrattade ju också så jag tror att de hade trevligt.

Dagen efter var de här allihop igen, alltså förstå mej rätt, det får de ju gärna vara! Men jag gillar inte att de åker moppe över gräsmattan där barnen brukar vara ute o leka.. Det blev kväll nummer två - Tisdag kväll. Dunk, dunk, dunk, dunk - Inflyttningsfest? Ikväll igen? Det dunkade så jag höll på å bli galen! O de skrek o sjöng och förde ett jävla liv rent ut sagt! Jaja men vid 22 blir det väl tyst.. 22.20 kommer moppen susandes över gräset, nej nu jävlar! M va ut och sa på fläckfri engelska att det inte skule vara nå liv här på baksida vid den tiden för vi har faktiskt ett barn som ligger och försöker sova vägg i vägg. Ok, sorry sa de, o puh tänkte jag, äntligen blir det tyst.. Dunk, dunk, dunk, dunk Icke sa nicke! Om man hörde musiken så blir det ju nå annat men det enda vi hörde va DUNK!!! Typ som en bil med hög bas som åker förbi.Jag blir vansinnig!!! 2.20 på natten blev det tyst! Helt tyst! Jag har legat o vänt och vridit på mej sen 23!! Jag somnade, klockan 3 V vill ha välling, upp o fixa, åt, vill inte sova mer! Åååååh!!! Du MÅSTE sova!! Mamma MÅSTE sova! V somna, Mamma somna. Upp klockan 8, en timme senare än vanligt, tack V! Alltså jag va faktiskt tvungen och ringa värden och höra om det är ok att föra liv på det sättet mitt i veckan?! Visst, de är nyinflyttade men övriga människors vardag stannar ju faktiskt inte för det. Men de skulle prata med dom sa dom och jag tror att de gjorde det för igår var det bara liv ett tag! Tack Bovärd! Men de åker fortfarande moppe på gräset bakom, det stör mej! Blir spännande att se vad kväll nummer 3 har att bjuda på!


För övrigt är jag jättesjuk! Jättesnorig och det rinner ur ögonen, det har det aldrig gjort förut men det är verkligen jättedrygt! Tjock i huvet och trött! Lillen är oxå lite snorig men har energi för ett helt fotbollslag! Herre gud va rolig han är! Imorse när vi satt å åt frukost så härmade han mej. När han hade fått macka så slickade jag av mitt finger för jag fick messmör på det och efter varje tugga gjorde han likadant! Hostar jag, hostar han! En riktig liten tok är han!


Så nu har jag fått gnälla lite idag oxå! Jag kommer bli en sån gnällig gammal kärring när jag blir gammal med lila hår. Kommer att studera varje kassakvitto innan jag börjar packa påsarna, kommer skynda mej till den nyöppnade kassan för att hinna först dit och kommer klaga över allt och alla! En tvättäkta gnällkärring!!

Ovido - Quiz & Flashcards