Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Tessan - 23 juni 2008 14:43

V sover, jag har surfat lite, spelat lite poker och bara tagit det lugnt. Lillen verka jättetrött, vi har varit på Barnens hus i borlänge och köpt en ny bilstol åt honom, han börjar växa ur den vi har. Fast jag åkte egentligen dit för o köpa lådlås och en snuttefilt. Blev ingen snuttefilt men låsen hittade jag. V var trött redan när vi åkte till blge men somnade aldrig. På vägen hem tänkte jag att han skulle sova men det tyckte inte han, han storgrät hela vägen hem så när jag fick hur honom ur bilen så hulkade han sådär eländigt som bara jättelessna barn gör. Min lilla vän, vi gjorde en flaska välling och sen somnade han på en gång, har sovit i snart 2 timmar. Idag tänkte jag flytta in hans säng i V-rummet. Jobbigt.. Få se om jag kan flirta upp hyllan på väggen först bara så det känns "färdigt".


Ingen Cola idag.. Suck... Vi ska försöka äta lite GI riktig mat framöver, och det betyder ju ABSOLUT ingen Cola, inte ens light! Herre jösses, men det är väl bara första dagarna som är riktigt jobbiga va?! JAG VILL HA MIN COLA!! Men nu är det bara knappt två veckor kvar tills vi ska å bröllop och jag har ju en klänning som jag måste komma i. Eller ja, jag kommer i den men den får ju inte bli för liten tills dess, midsommar har ju inte direkt gått i viktväktarnas tecken.. Tycker om klänningen förresten, svart och vit, jättefin. Kom in i butiken och fick nästan lov o ge upp letningen på en gång eftersom det inte fanns någon i stl L kvar, men jag tänkte att jag provar M, så gissa om jag blev förvånad när klänningen jag hade i påsen på väg ut ur butiken va en SMALL! Fatta, SMALL!!!! Jag har aldrig haft SMALL förut! Jag tänker inte ens tänka tanken på att de kanske var stora i storlekarna, för jag tänker bara suga in detta och njuta! Jag köpte en SMALL.. "Vad har du för storlek på din klänning??" -SMALL! och om jag vill sälja den på Tradera nån gång, - Svart/vit festklänning stl SMALL säljes! Haha nädå, nu ska jag ge mej för jag fick ju ändå lov o köpa L  på tunikan på Gina, så det går på ett ut. Ska klippa bort lappen i den tror jag..


Borde gå ut och plantera lite blommor som jag fick av svärmor och svärmormor igår, men nu började det ju ösregna! Ska bli lite fint i rabatten kanske. Kul! Min vän Å är så duktig där hon håller på hemma med massa blommor och lägger ut bilder på sin blogg men jag törs nog inte göra lika för hennes är myyycket finare alltid.. Jag ska däremot lägga ut en bild på Lillens rum när det är klart, för därinne kommer det att bli fint!


Men huvva, hur ska jag kunna sova utan att få somna till ljudet av hans andetag? -Hur gör man?

Ovido - Quiz & Flashcards