Alla inlägg under maj 2011

Av Tessan - 17 maj 2011 22:50

Tittade på nyheterna häromdagen. Det var uppror nånstans och nån stackare som blivit skjuten blev intervjuad.


"Jag stod och kastade massa sten när jag kände att det small till i benet och jag var skjuten med tre skott"


stackars, stackars dej...


Att kriga för fred är som att kn'lla för att bli oskuld var det nån smart människa som sa förut..

Av Tessan - 17 maj 2011 20:46

Tjena Polers!


Jag saknar min blogg! Jag saknar internet! Vi ska ju beställe internet hem men det blir liksom inte av och eftersom telefonerna funkar ok till vårat nöjessurf så är vi fortfarande utan.

Kan tyvärr inte blogga som folk från mobilen dock. Jag kan bara skriva rubriker och lägga in bilder, ingen text. Tröök. Men det kommer, det kommer! Kanske till och med en facebool lurar runt hörnet?!?


För övrigt rullar det på. Mina barn växer som ogräs. Kajsa rullar värre än en grillkorv i stekpannan, hon har börjat med lite mat. Hon skulle äta mer om hon fick. Hon är helt galen i mat. Kul! Jag skulle gärna ge henne tills hon var nöjd men jag törs inte. Magknipande barn är inge roligt!


På söndag fyller jag tjugetio! Weehoo!!

Av Tessan - 7 maj 2011 07:53

Lördag idag och vi har massor att göra!


Imorgon är vi bortbjudna på middag i skogen och Hujedamej så trevligt det ska bli!


 nä, jag har fortfarande inte sett hela Harry Potterfilmen. Det var väl sjäva den att jag inte kan hålla mig vaken!


Ha en trevlig helg!!


Nu:

Av Tessan - 6 maj 2011 21:29

Ett nytt försök till Harry Potter. Hoppas jag håller korpgluggarna öppna lite lite längre än 42 minuter den här gången.


Om Hockey VM: Skämmes ni bortskämda spolingar som tackar nej utan godtagbart skäl. Det är en ära att bli tillfrågad att få spela för sitt land. Det är Svensk hockey och svenskt föreningsliv som gjort att ni skrattar hela vägen till banken. Säger som wikegård. Benet bör vara av om man inte ställer upp.. (typ)

Kom inte krypandes eller gud förbjude (att de blir tillfrågade igen) tacka ja när det vankas OS. Skämmes..

Av Tessan - 6 maj 2011 19:47

Langtidsvarsel forFalun i Dalarna (Sverige)
Langtidsvarsel
Lørdag7. maiSøndag8. maiMandag9. maiTirsdag10. maiOnsdag11. maiTorsdag12. maiFredag13. maiLørdag14. maiSøndag15. mai
Delvis skyetDelvis skyetKlarværKlarværKlarværKlarværKlarværDelvis skyetRegnbyger
12°15°22°24°23°23°23°21°22°
mmmmmmmmmmmmmm0,2 mm0,4 mm
Flau vind, 1 m/s fra sør-sørøstSvak vind, 3 m/s fra sørSvak vind, 3 m/s fra sørvestFlau vind, 1 m/s fra sørøstSvak vind, 3 m/s fra sør-sørøstSvak vind, 3 m/s fra sørLett bris, 4 m/s fra sør-sørvestSvak vind, 3 m/s fra sør-sørvestLaber bris, 6 m/s fra sør
 
 
Åååh jag älskar att se fram mot sånt här väder! Jag tycker däremot inte om att bli besviken när det inte blir som jag tänkt mej!

Av Tessan - 6 maj 2011 19:32

Gissa om vi får snyggaste treåringen ever på bröllopet!? Idag hittade jag äntligen de RÄTTA kläderna till honom! Provat och klart, rätt storlek.


Tessan- Check!

Virre- Check!

Kajsa- Halvcheck!

Mike- Halvcheck!


Göttans! Nu ska jag börja gå in mina skor vilken dag som helst så jag kan swischa fram över dansgolvet!


Nu blev jag sugen på att sätta på Kajsa hennes klänning för att kolla storleken. Den är såå fin!

Ovido - Quiz & Flashcards